דפי נחיתה , ובשמם המקצועי Landing Pages הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי מרכזי בכל קמפיין פרסומי ומייצגים ברוב המקרים בקמפיינים של PPC (שיטת שלם פר קליק) של Google בא המפרסם (בעל האתרדף נחיתה) משלם סכום משתנה בהתאם לכמה גורמים בכל פעם שלוחצים על המודעה שלו ב-Google.
הצורך בדפי נחיתה נולד כאשר ספקים ואנשי פרסום חיפשו כלי ממוקד שיעביר מסר פשוט ויהפוך את משימת "ההמרה" לפשוטה יותר עבור 2 הצדדים. יצירת lead של לקוחות מעוניינים והשארת פרטים ליצירת קשר הפכו להיות פשוטים יותר וממוקדים הרבה יותר מרגע שהחלו להשתמש בדפי הנחיתה.
לדפי הנחיתה יש שימוש גם בעסקים שלא מעוניינים ב-הקמת אתר אינטרנט גדול ויקר ומסתפקים בדף נחיתה בסיסי ופשוט שיעביר מסר חד וחלק. כמובן שדף נחיתה לא יכול להוות כלי עיקרי כאשר ישנה בעיה גדולה מאוד וכמעט בלתי אפשר לקחת דף נחיתה ל-קידום אתרים בגוגל , וזאת מכיוון שאחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתריםSEO זה כמות התוכן ונפח אתר מה שכאמור לא נמצא בדפי נחיתה.
דף נחיתה טוב הוא דף פשוט , שמעביר את המסר בשנייה ויודע לקחת מהלקוח בדיוק מה שהוא צריך. בדפי נחיתה הדגש הוא על פשטות ומיקוד במטרה. יש להגדיר מה היא המטרה ולהראות לגולש שנחת בדף מה הוא צריך לעשות ולמה כדאי לו לעשות זאת בדרך המהירה והקלה ביותר עבורו. אנשים בעידננו חסרי סבלנות , כאשר הזמן הממוצע שגולש נמצא באתר הוא למטה מ-8 שניות. בזמן הזה הדף נחיתה שלכם צריך לשכנע את הלקוח למה כדאי לו לעשות את מה שאתם רוצים שהוא יעשה ובמקרה הזה פשטות היא המפתח.
למרות שדף נחיתה הנו דף פשוט , הוא צריך להיות דינמי וקל לניהול. לכן מומלץ מאוד לבנות את דף הנחיתה עם מערכת ניהול פשוטה ויעילה דוגמת וורדפרס שתעניק מענה יעיל ופשוט לצרכי מנהל הדף. היכולת לשנות כותרות ולעדכן את הטקסט עבור split-test (בדיקות הדף בוריאציות שונות בכדי לבחון את תגובת הלקוח עד להשגת אחוזי המרה גבוהים) היא קלה ופשוטה אפילו עבור אנשים ללא ידע מוקדם.
זכרו , דף נחיתה הוא מרכיב חשוב ואף קריטי בהצלחת כל קמפיין אינטרנט אך חשוב להבין שהוא לא מתאים להיות אתר מוביל בכל הנוגע לקידום האתר בשיטת SEO , ולכן יש להפוך את דף הנחיתה למרכיב בפאזל ולא החלק העיקרי בקמפיין.